reklama

Déšť

Dnes, po několika týdnech sucha prší.Řeklo by se: "Fajn, no a co?" Jenže na všechno na světě lze mít tisíce názorů. Pro někoho je déšť živá voda, čištění vzduchu, oáza pouštních dnů. Někdo nadává na zas-ané cesty a auto, promočené šaty nebo vytopený sklep.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Pro mě je déšť nádherný důvod k melancholii. Užívám si šedé oblohy, kapek na kalhotech, mokrých bot, pochmurného nebe. Ze všeho nejradši si sednu někam ven pod střechu (dnes to byl náš bytový balkón), zapálím si a pozoruji, jak děšť prostupuje náš prostor, a to zvláštním šedivým světlem, dotekem dopadajících kapek, čistým vzduchem a nádherným šumem. Vše se rázem kolem nás změní a my se musíme přizpůsobit.
Když jsem byl puberťák, hodně mě počasí, a to zejména déštivé, deptalo. Bylo na něm totiž navázáno spousty aktivit - koupání, čundry, bečky, karnevaly, výjezdy na motorkách - znáte to. Jednoho dne mi déšť přestal vadit a stal se mým přítelem. Možná proto, že jsem si uvědomil, že co se má stát, stane se i navzdory dešti a všechny zážitky s deštěm spojené jsou vždy opravdovější a intenzivnější. Teď svému okolí říkám: Cítíš tu nádhernou depku? :o)... a pořádný déšť mi působí surovou radost neboť na mne působí jako vyvolávač vzpomínek.
Dnes jsem se dozvěděl docela nepříjemné věci, jejichž následky na budoucnost svoji i dalších blízkých lidí nedokážu odhadnout. Venku pršelo a prší i teď. Otevřeným oknem na balkón slyším hudbu nekonečného množství jednorázových hudebních nástrojů z malých kuliček H2O - fantastické podmínky pro toulky myšlenek a meditaci. Je to divné, ale užívám si to.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ať už to dopadne jak chce, doufám, že mi Bůh dá sílu nepřestávat v "dobrém boji" (i v dešti).

Martin Marek

Martin Marek

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snaží se být dobrým člověkem. Zoznam autorových rubrík:  Svet v hlaveL'udiaRodinaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu